duminică, 10 aprilie 2011

Cum sa deblochezi un robinet de calorifer


La revizia de toamnă a centralei, pe care ca un om ,,gospodar’’ am facut-o atunci când a dat frigul, am constatat ca după două sau trei manevrări ale robinetului unui calorifer, ca se blochează la mai puţin de o treime de rotatie la deschidere. Caloriferul era intr-o camera care nu era locuita, dar nu o puteam lasa asa. Ca sa nu golesc toata instalatia, am inchis toate robinetele de tur si de retur ale celorlalte calorifere din casa şi returul caloriferului cu defectiunea. Daca robinetul de tur al caloriferului este blocat, atunci turul caloriferului unde e defectul ramane deschis. Returul caloriferelor se inchide prin desurubarea capacului de plastic si cu o cheie hexagonala de 6 mm introdusa în locasul hexagonal se roteste spre dreapta. Apoi am deschis robinetul de golire al instalatiei si apoi robinetul de aerisire al caloriferului tinind totodata un recipient acolo pentru a colecta apa care iese . In acest fel, când nu va mai curge apă pe la robinetul de aerisire, se poate considera ca apa a scazut sub nivelul robinetului de retur si se opreste golirea instalatiei. In acest fel nu am golit decat centrala, conductele si puţin din caloriferul in cauza. Se aseaza apoi clestele de teava sau mopsul în asa fel incât dinţii sa fie orientaţi in directia de rotire a piesei pe are o vrem a o manevra. In acest fel, dintii se infig in metal si clestele nu aluneca fata de piesa. Citeste tot articolul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu