luni, 7 mai 2012

Cum sa faci o galerie sau o polita

GALERIA.În ultima vreme am vazut ca a revenit la moda forma de galerie pe care o aveam acasa acum 60 de ani: doi suporti ca un T (privit de sus), din scandura de lemn de frasin (25x93x120mm), dur si uscat, cu câte o gaura prin care era trecută o bara din fier-beton neted, fara striatiuni si pe care era asezata o peredea ornamentala (mai scurta) de-a lungul unor ferestre de pe un hol. Acesti suporti pe care voi puteti sa îi confectionati si din lemn moale de brad după o forma pe care o doriţi, i-am folosit mai intâi la confectionarea unei galerii. Cu o freza conica si mai apoi cu un burghiu adecvat dimensiunii tevii de inox de Φ12,75 mm pe care o aveam, am dat gaura din spatele celei existente. Poate fi folosita si o teava de cupru care a ramas de la o instalatie de incalzire, care poate fi lacuita.

POLITA. Datorita spatiului relativ mic din bucataria deşa bloc am vrut ca sa construiesc o a doua polita deasupra mesei pliante pe care o am construita tot de mine. Polita (sau ma rog poliţa) se construieste aproape la fel  prinderea pe scoabe. Intrun stadiu intermdiar, după cum se si vede seamana cu o galerie cu o singura teava pentru o perdea. Aici am particularitate ca ea trebuia sa treaca peste o dungă de la nivelul peretelui vopsit care era realizata cu niste sipci de fag folosite la confectionarea metrelor. De aceea nu am mai considerat ca era nevoie ca tabla din spate sa fie ingropata la nivelul suprafetei scândurii, iar capetele holzsuruburilor sa fie ingropate in sanfren(sau zenc, mai spun unii, din germana). La fel ca si la celelalte, pentru ca se potrivea ca acel cui de 4cm sa fie in locul unde trebuia gaurit si prelucrat lemnul, am scos cuiul si după prelucrarile aratate in contuinuare am pus un holzsurub de 70mm lung

Vezi mai mult AICI