o procesiune religioasa cu preoti, cu icoane, cu moaste au trecut si pe acolo pentru a se ruga cerului sa se indure pentru ploaie, iar muncitorii de la fabrica se uitau la ei, fara sa opreasca lucrul in semna de respect. ,,De ce nu opriti lucrul ?'', ar fi intrebat un preot aflat in capul procesiunii. ,,Noi nu lucram cu apă, ci cu foc'', se spune ca ar fi primit un raspuns care i s-a părut preotului a fi excesiv de obraznic. ,Da? Atunci focul să o arda'' ar fi zis prelatul. Si ulterior se pare ca a ars, pentru ca astazi, se vede ca acel acoperis al halei unde erau montate gaterele a fost reconstruit in forma curbata.Înainte de a intra in Gara Lotru, calea ferata care vine de la Sibiu traversa Oltul
de pe malul drept pe malul stâng peste un pod. Pe sosea, e in apropiere de Proieni si se spune ca are un nit de aur. Acest pod a fost construit in 1899 la Atelierele Daydé & Pille din Paris si i-a dat o garanţie de o suta de ani. Asa cum se vede si din fotografii acesta era construit in curba, o performaţa a inginerilor francezi, devenit monumet tehnic. Monument tehnic si cu cântec. Se spune că niste ciumeti cu statut de inginer argumenteaza ca nu are la cunostiinta ca fost mentionat undeva ca monumet tehnic. Fotografiile de aici, le-am facute in 30 dec 1989, pentru care era sa fiu impuscat de paza militarizata. Aici nu se vede noul pod construit in linie si in amonte de podul in curba, cel cu nit de aur.
Ce e trist este ca, desi este dezafectat fiind depăsita perioada de garantie, autoritatile i-au pus gând rău.Vor sa-l demoleze pentru ca ,,s-ar pute ca din
cauza lui sa se produca inundaţii'' in zona din amonte. Acesta se presupune ca s-a intimpla (desi pina acum nu s-a intimplat) din cauza ca acesta e prea jos, iar cind barajul este plin oglina lacului aproape ca atinge traversele si grinzile podului. Sa stricam si daca nu putem strica-sa vindem pe nimic celor care ne zornaoi pe sub nas on pumn de maruntis. Cine stie cine o fi pus ochii pe el ca sa-l duca la fier vechi. Bravos natiune, halal sa-ţi fie!