Pornirea la rece a motoarele cu carburator si aprindere prin scanteie, in anumite momente are loc relativ usor, dar apoi, pe masura ce motorul incepe sa se incalzeasca si e pus in sarcina (pornesti la drum), motorul incepe sa functioneze cu intreruperi, masina incepe sa se smuceasca, apasarea pedalei de acceleratie nu mai are efect si intr-un final motorul se opreste. De vina este aparitia jivrajului. Jivrajul poate apare si la avioane si elicoptere care intotdeauna sunt dotate cu un Tub Pitot, care este folosit in universal inaviatie ca senzor pentru determinarea vitezei relative a aparatului de zbor fata de aer. Aparatele de zbor sunt prevazute si cu o rezerva numai un tub care masoara numai presiunea statica. Aparitia jivrajului in Tubul Pitot duce la imposibilitatea functionării aparatelor de masura.
Pornirea la rece a autovehiculelor pe benzină este favorizata de fractiunile mai voaltile din benzina si are loc cu inchiderea clapetei de aer care obtureaza traseul B al aerului, iar acesta va patrunde pe traseul A care va avea ca efect imbogatirea amestecului carburant, asa cum este aratat in figura de mai sus. Jivrajul este un fenomen prin care, in carburatorul masinilor cu aprindere prin scanteie, are loc depunerea unei cruste groase de gheaţă. Acest fenomen are loc atunci cand temperatura mediului ambiant este relativ coborata, în jurul a plus cinci grade Celsius, iar umiditatea relativa a aerului este de 75-85%. Acest fenomen poate intrerupe functionarea motorului, o poate ingreuna, poate sa creasca consumul.sau regimul de mers in gol nu poate fi mentinut. Această gheaţa se depune pe clapeta pe difuzorul 10 , clapeta de acceleratie 13 si pe zona in care sunt orificiile 26 si 27 prin care amestecul carburant patrunde sub clapeta de acceleratie la mersul in gol al autoturismului. Reglajul acceleratiei la mersul in gol se stabileste de obicei la 900 de rotatii pe minut prin surubul de ralanti asa cum e aratat in figura de mai sus. In functie de uzura motorului, clapeta se poate fixa intre orificiile 26 si 27 sau deasupra orificiului 27.Aceasta este de obicei turatia minima la care alternatorul produce tensiune.
Cititi tot articolul
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu