1- Daca nu sunt o suta, ma voi stradui ca după ce postez sa le completez, pe masura ce imi amintesc.
2- Cedeaza din dreptul tau ca sa-ţi fie tie bine.
3- Permisul auto iti da dreptul sa conduci un vehicul pe drumurile publice, sofer devii atunci cind inveti sa te aperi de cei din trafic.
4- Altii mai spun ca devii sofer dupa 100.000 de km parcursi: de abia atunci când se stabilesc reflexele de care are nevoie un sofer.
5- Masinile puternice nu sunt bune când ai lamaia pe parbriz: inca nu ai dobindit calitatile de care e nevoie pentru a le stapâni. Mai buna e o rabla pe care sa-ţi faci ,,rezidenţiatul’’.
6- Cât timp ai lamâia pe parbriz, circula fara sa-ţi fie rusine, nu sta ascunsă, ca sa treaca vremea pâna la implinirea sorocului când o dai jos. Cît timp o ai, colegii de trafic te feresc si au oarece intelegere fata de greselile pe care le faci. Apoi devii membra cu drepturi depline.
7- Când apare o minge in drumul tau pune frina si incetineste, ca sigur apare imediat si copilul.
8- Când esti in colona si stationezi, pune avaria, ca cel care vine in urmata sa te vada mai usor ca ca stationezi.
9- Daca ai oprit la semafor sau in coloana pe drum, lasa in fata ta cel putin 1,5m ca sa ai loc daca te-ai razgândit si vrei ca sa te intorci in directia din care ai venit.
10- Daca ai prins un semafor ,,pe verde’’, daca mergi cu aproape de 40km/h, poate il prinzi verde si pe urmatorul… si pe urmatorul… Asta se numeste ,,unda verde’’.
11- Daca masina nu iti porneste dar electromotorul o invârteste cu hărnicie, inainte de a chema service-ul sau un prieten sa te depaneze, verifica esapamentul. El poate fi infundat accidental cu zăpada sau pământ, când ai dat cu spatele. Daca nu e asa, inseamna ca cineva a vrut sa-ţi faca o gluma si ti-a infipt in el un cartof sau o banana.
12- Daca a cazut prima ninsoare, dupa ce ai pornit, pe loc drept, la viteza mica 5-10km/h, pui o frina brusca pentru a vedea cum frâneaza rotile. Ele rar frâneaza egal si vei sti cum trage masina când pui frâna: fata sau spatele, stinga sau dreapta. Roata blocata sau cea care frâneaza mai tare va deveni punctul de giratie al masinii. Creierul inregistreaza si mai tirziu poate da reactia care trebuie. Redresarea spre inainte se face lasind frânele libere.
13- Daca e zapada mare afara, si masinile sunt acoperite incit nu se mai disting, inainte de a-ti curata masina identifica-o cu telecomanda(sau in alt mod), asta asa ca sa nu cureti alta masina.
14- Sticluta cu alcool aproape pur si stutz speciatal pentru injectare in broasca portierei pline de ghiata, trebuie sa o ai in poşeta sau in buzunar si nu in buzunarul portierei sau intr-o cutie in portbagaj.
#- Frâna de mâna e reglata bine daca ajunce la cursa maxima după sapte pina la noua dinti, iar când pleci cu frina de mâna trasa, motorul trebuie sa se opreasca (trebuie sa moara).
15- Când esti prima data la volanul unei masini sau a unei masini noi trebuie sa afli cât de sus sau cât de jos prinde ambreiajul, ca sa nu pleci cu smucituri.
16- Punctul de cuplaj al ambreajului il afliasa: cu frina de mâna trasa incerci sa pornesi de pe loc masina lasând incet pedala de ambreiaj, acultând turatia motorului. Acolo unde incepe sa scada turatia inseamna ca incepe sa prinda ambreiajul. Astfel nu vei mai porni de pe loc cu smucituri.
17- Daca atunci când frânezi se aude un zgomot de metal frecat pe metal inseamna ca sabotii (nu aia pe care îi ai in picioare) de la roţi sau placuţele cu care se frace frânarea s-au tocit si trebuie scchimbati. Daca merrgi cu ei in continuare vor lasa urme pe discurile sau maiourile pe care se apasa atinci cind frineaza.
18- Ca sa nu se sulfateze bornele bateriei sa le ungi cu niste miere. In felul asta mai slabesti: manânci mai putina miere.
19- Sulfatul de pe bornele bateriei se indeparteaza prin spalare cu apă.
Citeste tot articolul
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu