In
situatia unor viraje stranse sau manevre bruste(nerecomandate) piciorul
stang impinge in suport ducand la un contact mai apasat intre spate si
spatar pentru a simti mai bine vibratiile si reactiile trenului de
rulare al masinii pe sosea.
Piciorul stang sa atinga ambreiajul rapid si scurt numai la schimbarea vitezelor.
Piciorul
drept cu calcaiul sprijinit mereu in dreptul pedalei de frana astfel
incat reactia la franare de urgenta sa fie mai ferma si mai rapida, iar
in caz de pericol iminent sau chiar accident cand instinctiv sau din
inertie soferul impinge cu picioarele in pedale sa nu accelereze
involuntar ; astfel cand acceleram calcaiul ramane in dreptul pedalei
de frana si doar varful pantofului se roteste catre pedala de
acceleratie pentru a o actiona.
Sfat util : Mai
ales daca masina este dotata cu ABS in cazul pericolului unui accident
iminent trebuie actionata frana cu putere si rapiditate maxima pana la
capat daca vrem ca distanta de franare sa fie cat mai scurta. Se
constata ca multi soferi in prima fractiune de secunda(cea mai
importanta) apasa slab pe frana inclusiv din frica de a nu derapa sau
bloca rotile. Este gresit deoarece in acea situatie cand viteza este
maxima si se parcurg multi metri pe secunda in cazul blocarii rotilor
sistemul ABS oricum deblocheaza mai rapid rotile franeaza mai scurt si
reactioneaza mai rapid cand presiunea pe pedala este mai mare. Fara a fi
pilot profesionist sistemul ABS le deblocheaza imediat si mentine
traiectoria data din volan pe timpul franarii. Daca masina este dotata
si cu controlul electronic al stabilitatii la manevrele de urgenta
acesta poate impiedica in anumite limite
derapajul rotilor acestea fiind franate selectiv de computer pentru a
readuce masina pe traiectoria dorita de sofer.
Nu
in ultimul rand conteaza starea de uzura si calitatea pneurilor in
functie de aceasta atat la cauciucurile de iarna cat si de vara testele
arata diferente de distanta de franare de pana la 20m cu consecinte
tragice. Cauciucurile bune costa putin mai mult dar iti pot salva viata
si masina(Continental, Good Year, Dunlop, Michelin, Vredestein, Nokian,
cateva coreene si cam atat). Cauciucurile no name sunt un pericol public
atat pentru utilizator cat si pentru partenerii de trafic pe care ii
punem in pericol deoarece nu putem frana bine in situatii limita sau
conditii meteo nefavorabile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu